Pisanie prac doktorskich z transportu i logistyki

Tematyka związana z transportem i organizacją procesów logistycznych to bardzo powszechny kierunek studiów, cieszący się ogromnym zainteresowaniem studentów na każdym szczeblu nauki – od inżyniera po doktora. Każdy kolejny poziom edukacji powinien cechować się większą analityką problemu transportu i logistyki.

Doktoranci podejmujący pisanie pracy naukowej w tematyce transportu i logistyki, najczęściej decydują się na temat z pogranicza kilku nauk. I tak na przykład często wybieranym problemem badawczym pracy jest technologia transportu i jej wpływ na logistykę, zarządzanie ruchem w transporcie, czy też zarządzanie flotą i eksploatacja parku technologicznego w transporcie i logistyce. Jako płaszczyznę badań, studenci często wybierają euro logistykę, która pozwala przedstawić problem w kontekście funkcjonowania Unii Europejskiej, bądź też decydują się na analizę jednej wybranej gałęzi transportu: lotniczego, drogowego, wodnego lub kombinowanego.

Przytoczone przykłady zakresu prac naukowych pokazują ogromne spektrum wyboru, przed jakim stoją studenci wybierający kierunek badań w swojej pracy doktorskiej. Mamy świadomość, jak trudny jest to wybór, bowiem od niego zależy droga kariery naukowej przez najbliższe lata a często nawet całe życie zawodowe. Dlatego też nauczeni doświadczeniem, wiemy, co zrobić, aby wybór był świadomy i trafny. Stworzony przez nas zespół redaktorski to osoby przygotowanie do świadczenia usług doradczych w zakresie transportu i logistyki, a przygotowanie to potwierdzone jest ich wykształceniem i wieloletnim doświadczeniem w pracy na stanowiskach decyzyjnych w tej branży. Czujemy się zatem szczególnie predysponowani do udzielania porad w temacie pisania prac doktorskich z transportu i logistyki. Od lat pomagamy studentom w wyborze tematów prac, tworzeniu konspektów a następnie koordynujemy prace związane z pisaniem pracy doktorskiej.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą pomocy w pisaniu prac doktorskich z transportu i logistyki.

Pytania

  1. zadanie -zagadnienie transportowe

    Witam potrzebuje zrobic zadanie

    Czy wystarczy 20 zestawów (ciągnik + naczepa), a jak nie to ile zestawów potrzeba do obsłużenia takiego zlecenia

    Ile km zrobiły wszystkie zestawy na miesiąc / pół roku ujęte do realizacji zlecenia „Stolice Europy”?

    Ile km zrobił poszczególny zestaw na miesiąc / pół roku, ujęty do realizacji zlecenia „Stolice Europy”?

    Jakie są koszty zlecenia „Stolice Europy”, liczone na zestaw (ciągnik + naczepa) / m-c / zamkniętą pętlę transportową (start Zielona Góra – powrót Zielona Góra) dla poszczególnego zestawu?

    Ile kosztuje przewiezienie 1 europalety liczonej na wybraną stolicę (średnia ważona)?

    Ile kosztuje obsłużenie wybranej (każdej) stolicy w miesiącu / w ciągu pół roku?

    Proponuję zrobić projekt na papierze (obliczeniowo) lub w ms excel. W skupieniu jest to praca na max 2 dni. Najważniejsze jest wydzielenie kosztów stałych i zmiennych i uzależnienia tego od ilości kilometrów koniecznych do przejechania oraz organizacja /panowanie tras ( to jest typowe praktyczne zadanie transportowe BEZ OPCJI OPTYMALIZACJI, która to spowodowałaby wzmożone obliczenia). Jako podpowiedź proponuje zbudować sobie zamknięte koła transportowe (np. kilka zestawów pracuje tylko dla kilku wybranych stolic i takie zbiory pomnożyć aby wykorzystać dostępną ilość zestawów i obsłużyć 15 stolic). Bez optymalizacji to zadanie jest naprawdę proste.

    Założenia do obsługi zlecenia „Stolice Europy”:

    Cel: Obsługa dostaw do 15-stu stolic „starej 15-stki” – piętnaście stolic starego układu EU sprzed 01.05.2004 r. + Polska (Zielona Góra)

    Start: Zielona Góra

    Powrót: Zielona Góra

    (start i powrót dotyczy każdego zestawu w sekwencji max. 30 dni – zamknięta pętla transportowa, tj. maksymalnie w ciągu jednego miesiąca – może być krócej – samochód startuje z Zielonej Góry, tankuje 800 litrów paliwa i wraca po miesiącu czyli po 30 dniach do Zielonej Góry).

    Uwaga

    1. zweryfikować przejazdy zestawów w świetle przepisów unijnych (odpoczynek kierowcy, święta, dni wolne, itp.)

    2. wprowadzić średnie spalanie 32 l / 100 km dla miesięcy listopad – marzec oraz 29 l / 100 km dla miesięcy kwiecień – październik,

    3. Wprowadzić średnią prędkość 70 km/h w miesiącach letnich (kwiecień – październik) i 60 km/h w miesiącach zimowych (listopad – marzec),

    4. Przyjęcia (rozumiane jako dowóz lub odbiór do lub z miejsca docelowego) palet w dni robocze w godzinach 07.00 – 19.00,

    5. Czas trwania załadunku/rozładunku wynosi 2 godziny, zatem chcąc się załadować lub rozładować, należy znaleźć się w danym miejscu na 2 godziny przed zamknięciem obiektu (którego godziny urzędowania podano w pkt. 4).

    Ładunek: 8 europalet/stolicę (w domyśle 8 europalet na zestaw samochodowy na jedną stolicę)

    Z następującymi uwagami w odniesieniu do systemu transportowego:

    · Maksymalnie ładowność zestawu (ciągnik + naczepa) to 33 europalety,

    · Zamówienie dotyczy przewozu i dostawy europalet do każdej stolicy, przy czym w Zielonej Górze samochód wyjeżdża z 32 nowymi europaletami, a wraca nie przekraczając ilości dopuszczalnej (zakładamy, że waga europalety nie jest parametrem wiążącym możliwości transportowej zestawu),

    · W każdej stolicy zostawia 8 europalet i zabiera do Zielonej Góry cztery europalety. Jeżeli zestaw wyładuje wszystkie nowe europalety w stolicach europy i załaduje lub nie, po cztery zapełnione europalety w stolicach (nie przekraczając dopuszczalnej ilości europalet) – wraca do Zielonej Góry.

    · Każda stolica musi dziennie (tylko w dni robocze – pracujące) przyjąć 8 europalet nowych, transportowanych z Zielonej Góry (tzn. do każdej stolicy dziennie musi dojechać transport z 8 europaletami, realizowany jednym lub wieloma zestawami) ,

    · Zestaw nie musi odwiedzać wszystkich stolic. Może wrócić wcześniej do Zielonej Góry (po kolejną dostawę 32 europalet) pod warunkiem , że rozwiezie wszystkie 32 nowe europalety do wyznaczonych przez spedytora (w tym przypadku studenta realizującego niniejszy projekt) stolic europy.

    Koszty:

    Koszt ciągnika = 50 000 euro netto w zakupie,

    Koszt naczepy: 20 000 euro netto w zakupie,

    Podatek VAT nie podlega obliczeniom (jest odliczany zgodnie z przepisami i dla potrzeb niniejszego projektu nie ma wpływu na analizę kosztów),

    1 euro = 4 PLN,

    Cena paliwa w Polsce = 4,5 PLN/l,

    Cena paliwa poza Polską = 2 Euro/l,

    Koszt leasingu 20% rocznie od wartości zakupu (w 20 % zawarte są opłaty leasingowe),

    Wynagrodzenie kierowcy = 5 000 zł (koszt pracodawcy) ,

    Za postój w dni wolne, święta poza Polską, kierowca otrzymuje dietę ponad limit = 20 euro na dobę i liczona jest jak wynagrodzenie (koszt pracodawcy),

    Ilość zestawów (ciągnik + naczepa) = 20

    Ilość kierowców = 26 (na zestaw przypada 1,3 kierowcy)

    Koszy spedycji = 150 000 PLN / m-c

    Pozostałe koszty ogólnozakładowe = 100 000 PLN / m-c

    Koszty serwisu = 2 000 PLN / m-c / zestaw

    Koszty eksploatacji = 1,5 PLN / km

    Nie uwzględnia się żadnych kosztów związanych z opłatami za drogi, autostrady, tunele, przeprawy i inne.

Zadaj pytanie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>